čtvrtek 11. prosince 2008

Opakování matka slušnosti

Dnes jsme na celé hodině probírali pravidla společné práce. Jako domácí úkol žáci dostali, aby do emailu napsali o svém postoji ke strategii strachu ze strany učitelů a jak nám to funguje/nefunguje v hodinách matematiky. Děti musím pochválit za přijetí otevřené komunikace při stanovení pravidel společné práce. Pracovní verzi pravidel zde přikládáam, můj email, kdyby někdo neměl - naske(zavinac) zscvrch.cz

Pravidla hodin matematiky

  • Jsem poctivý(á) – Neopisuji, když něčemu nerozumím v DCV, dělám náhradní práci a informuji učitele.
  • Kontroluji si po sobě práci – Odevzdaný úkol znamená, že jsi ho spočítal(a), zkontroloval(a) sis výsledky v učebnici, pokud ti příklad nevyšel, hledáš chybu a opravuješ. Tvá práce odevzdaná v úkolu se může kdykoliv bez ohlášení objevit v písemné práci. Pokud úkol neumíš řešit, odevzdej náhradní práci.
  • Komunikuji slušně a trpělivě – To, že se žák hlásí, neznamená, že ho ihned učitel vyvolá. 9C je úžasná svým zájmem o probíranou látku, ale nemůže čekat, že každému se můžeme věnovat 5 minut individuálně. Dotaz spolužáka může být i pro Tebe přínosný. Mlč, vyčkávej a snaž se co nejvíce pochopit i z dotazů ostatních.
  • Využij všechny formy komunikace – Email, konzultace před hodinou, dohodnuté doučování, práce s Internetem a počítačovým program.
  • Buď realista a nenalhávej si – Každý tvůj názor mne zajímá, pokud ho dokážeš položit na úrovni a v souladu s pravidly slušného chování. Pokud jsi s něčím nespokojen(a), využij jakoukoliv formu komunikace a vždy jako cíl se snaž vidět naši společnou snahu, zvládnout matematiku a ne osobní šarvátky, obviňování a dohady.
  • Kdo nedodržuje pravidla, je si vědom, že nemůže být ke spolupráci v hodině přizván. Je si plně vědom následků (pohovor s paní ředitelkou, třídním učitelem, náhradní práce)
  • Zjišťuj co Tě baví a sdílej to s námi – Matematika je těžký předmět, o to více potřebujeme všichni společně překousnout dril počítání a nutné práce. Ale i tak můžeš v matematice objevit krásu. Ta nesouvisí se školou, učitelem, třídou, minulostí ani budoucností. To je o vnitřním rozhodnutí, že radost a úspěch z Tvé práce jsi schopen (schopna) a ochoten vidět Ty sám/sama.

Žádné komentáře: